Vágólapra másolva!
A pénzügyi válság miatt sok multinacionális vállalat kényszerül üzleti stratégiájának átalakításra. E tekintetben a költségek csökkentése az egyik legfőbb szempont - írja pénteken közzétett elemzésében az Ernst and Young.
Vágólapra másolva!

A 350 nemzetközi nagyvállalat megkérdezése alapján készített felmérésből kiderül: a vállalatok 80 százaléka készített már széles körű költségtakarékossági elemzést, 60 százaléknál megkezdődött a leépítés, 44 százalék racionalizálta IT-kiadásait.

A tervezett takarékossági intézkedések meglehetősen egy kaptafára készülnek a globális cégeknél: 58 százalék tervez költségcsökkentést a beszállítói körben, az értékesítés és marketing területén 41 százalék tervez megszorításokat.

A stratégiát illetően is hasonlítanak egymásra a nagy nemzetközi cégek: a megkérdezettek 40 százaléka veszi fontolóra a nem az alaptevékenységéhez tartozó, illetve a gyengén teljesítő üzletágak eladását, 31 százalék vinné olcsóbb bérű országokba gyártását, 31 százalék a kiszervezésen (outsourcing) gondolkodik.

A megkérdezett vállalatok több mint egyharmada számolt be üzleti környezetének a romlásáról, 30 százalék észlelte a versenytársak visszahúzódását, és több mint 50 százalék a fizetési morál romlását.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!