Multinacionális társasággá válna a Szentkirályi Ásványvíz Kft.. Eddig is jelentős exportot bonyolított a cég, de a közeljövőben valódi nemzetközi márkát akar teremteni. A terjeszkedést elsősorban zöldmezős beruházásokkal és meglévő helyi vállakozások felvásárlásával képzeli el a magyar vízgyártó.
Balogh Levente, a cég ügyvezető igazgatója a Napi Gazdaságnak adott interjújában kifejtette: a kivételes természeti adottságokból fakadó magas minőségre alapozva igyekeznek kiépíteni a külföldi hálózatot. A versenytársakkal szemben óriási előny, hogy a Kárpát-medence elsőrangú vízgyűjtő terület. Épp ezért mindenképpen érezhető lesz a külföldi leányvállalatok termékei között a különbség - fogalmazott Balogh Levente, és hozzátette: a Szentkirályi márka (a Magyarországon előállított vizek) képviselik majd a prémium kategóriát, a helyben gyártott termékek pedig egyfajta "b" márkaként kerülnek az üzletek polcaira.
A válság ásványvízpiacot érintő hatásait firtató kérdésre a cégvezető azt felelte, Magyarországon a valódi viszonyokhoz képest talán kissé rosszabb képet festenek a válsgáról, ám a Szentkirályi Kft. hosszú távú beruházások szempontjából óvatosabb, takarékosabb üzletpolikát folytat. A kialakult helyzettől függetlenül a takarékosságra szükség van, mert az ásványvízpiacon a korábbinál is komolyabb a verseny.
Az igazgtaó jelezte továbbá, hogy a kft. nincs eladósodva, és hitelfelvételi kényszer sincs. Sőt, kifejezetten előnyös helyzetben van a társaság, mert annak elenére, hogy kis- és középvállakozásnak számít, egy évre előre pontosan tudja, hogy mennyi árut fog értékesíteni. "Ez a jelenlegi, válsággal terhelt gazdaságban óriási előny, így a nemzetközi lehetőségeket tekintve is jók az esélyeink" - mondta Balogh.