Egyelőre azonban "lényeges akadályok" maradtak az ügylet lezárása előtt, közölte a Chrysler egy e-mailben, amely részleteket nem tartalmazott. A hírek szerint eredetileg a Fiat 35 százalékot kapott volna az amerikai cégben, amiért cserébe megosztja kisautó-gyártási technológiáját a Chryslerrel.
Az átdolgozott egyezség a hírek szerint kezdetben a Fiatnak 35-nél kevesebb százalékot adna, de később 49 százalékot el nem érő részesedést is kaphatnának az olaszok, amíg a Chrysler vissza nem fizeti az állami kölcsönöket. A Fiat akkor kerülhet majd többségbe, ha a Chrysler az összes adósságát visszafizeti az amerikai államnak.
Az új egyezség szerint a Fiat szerelne össze motorokat és autókat az Egyesült Államokban. A Fiat 1983 óta nem forgalmazza gyártmányait ezen a néven az USA-ban, csak luxuskocsikkal, Maseratikkal és Ferrarikkal képviselteti magát a tengerentúlon.
A Fiatnak és a Chryslernek 30 napjuk van arra, hogy egyezségre jussanak, különben az amerikai kormányzat megvonja a támogatást. Ez a Chrysler vezérigazgatója, Robert Nardelli szerint várhatóan felszámolásra juttatná a Chryslert.
A Wall Street Journal úgy tudja, hogy az amerikai kormány feltételként szabta meg azt is, hogy a Cerberus szálljon ki a Chrysler tulajdonosai közül, az ügylet nyomán a Cerberus Capital csak a Chrysler pénzügyi részlegében tarthatná meg érdekeltségét.