A 2009 áprilisában végzett felmérésen a Marketing Commando közleménye szerint a 421 megkérdezett kkv vezető 90 százaléka (382 vezető) voksolt arra, hogy az üzleti alapinformációk hiánya felelős a vállalkozások kudarcaiért, és csupán a megkérdezettek 9 százaléka okolta ezért a fejlett technikák hiányát.
A KSH adatai szerint az induló vállalkozások 52 százaléka öt éven belül tönkremegy, amiben a hiányzó üzleti alapinformációk hiányának kulcsszerep jut - hívja fel a figyelmet a közlemény. A vállalkozás indításához és építéséhez szükséges információk beszerzése szinte lehetetlen, az interneten is kevés a gyakorlatias és valóban hiteles forrás.
A tengerentúli kkv-knak könnyű dolguk van, hiszen az Egyesült Államok kormánya külön hivatalt működtet (US Small Business Administration), amelynek célja, hogy segítséget nyújtson a vállalkozásoknak. Már a szervezet honlapján hatalmas mennyiségű, gyakorlatias információ található. A magyar cégek ezzel szemben gyakorlatilag a saját hibáikból, a saját kárukon tanulnak - olvasható a közleményben.
"Ezen a problémán szeretnénk enyhíteni a B.Q. konferencia - Stabil alapok kkv-knek az áttöréshez című rendezvénnyel, amelynek a célja, hogy bemutassa a sikeres cégvezetéshez elengedhetetlen vállalkozói készségeket" - idézi a közlemény Wolf Gábor kkv marketing szakértőt, a konferencia szervezőjét.