A cég piaci részesedése csökkent Nagy-Britanniában, és az amerikai leányvállalattól sem érkeztek jó hírek: a 17 hónapja beindított vállalkozás veszteséget termelt.
A konszern egészét tekintve a tiszta nyereség 2,16 milliárd fontot tett ki, ami 3,2 milliárd dollárnak felel meg. Mindez elmarad a várt 2,26 milliárd fontos eredménytől, amire a Bloomberg által megkérdezett tíz elemző számított. Ez 1994 óta a leggyengébb teljesítmény, amikor a profit 24 százalékkal csökkent.
A Tesco olyan versenytársakkal kénytelen szembenézni, mint az amerikai Wal-Mart leánya, az Asda, a német Aldi és a másik német diszkontcég, a Lidl.
Bár a nyereség kisebb a vártnál, a tőzsde jól fogadta a bejelentést, a cég árfolyama a hír közzététele után 3,4 százalékkal emelkedett. A Tesco idén 4,7 százalékot vesztett értékéből, amivel még mindig jobb eredményt ért el, mint a konkurens Sainsbury Plc, amely 5,3 százalékkal ér kevesebbet a tőzsdén.