A válság híreit itt olvashatja!
A Reuters értesülése szerint előbbit az olasz ágazati társszereplő Fiattal való együttműködésben támogatják közpénzből tovább. A General Motors, amely gyakorlatilag kiárusítja márkáit, nehezebb eset, ugyanis a csődhelyzet elől menekül a vállalat, ennek felel meg az újabb 5 milliárd dolláros segély is.
Közben az autóipari munkások érdekképviseletét ellátó UAW (United Auto Workers) minden tagját a segélyezés ügyében fehér házi lobbira szólította fel. A tagoktól azt kérik, hogy telefonon vagy emailben kérjék a politikusokat, hogy az átszervezési tárgyalásokon a munkások ügyeit megfelelően kezeljék - írja a Reuters.
A Chryslernél 26 000, a GM-nél 62 000 főt képviselő UAW a honlapján a következő szöveget intézi az elnökhöz: "Szükségünk van Obama-elnökre és az autóiparral foglalkozó csapatára, hogy lépjen fel a munkások érdekeiért az átszervezési tárgyalásokon."
A kormányzati munkacsoport jelenleg a Fiat-Chrysler szövetség részleteivel foglalkozik. Szerintük a Chrysler nem képes egyedül boldogulni. A kormány ezért 6 milliárd dolláros segítséget ajánlott fel, hogy finanszírozzák a szövetség létrejöttét, amely a Fiatnak a kisebb teherautók technológiáját és amerikai piacokat, a Chryslernek a kisautógyártás technológiáját ígéri. Elemzők megkérdőjelezik, hogy sikerre vezetnének a tárgyalások.