A vasútvonal átépítése 2012-ben fejeződik be, a kivitelezési munkálatokat a közbeszerzési tenderen nyertes SZCKM-2008 Konzorcium végzi, melynek vezető tagja a Szentesi Vasútépítők Kft. Az átépítés részleteit kedden és szerdán a NIF lakossági fórumon ismertette Martonvásáron és Gárdonyban.
A beruházó cég közlése szerint több mint 60 kilométeres vasútvonal korszerűsítésével lehetővé válik, hogy a Velencei-tó környéki szakasz kivételével, 160 kilométeres, a tóparton pedig - a környezet védelme érdekében - 120 kilométeres sebességgel közlekedhessenek a szerelvények.
A munkálatok során Martonvásáron, Kápolnásnyéken és Gárdonyban egyebek között átépítik az állomások vágányhálózatát, valamint emelt peronokat és peronaluljárókat alakítanak ki. Peronaluljárók épülnek Baracskán, Pettenden, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon is. A projekt megvalósításával megszűnik a jelenlegi Dinnyés állomás, de új megállóhelyet alakítanak ki Dinnyésnél, valamint Börgöndpusztánál.