A lap szerint Marchionne terveiben az szerepel, hogy a Fiat Auto egyesül az Opellel, a Vauxhall-lal, a Saabbal, és a GM egyéb európai márkávial, aminek révén - az olasz cég Chrysler-részesedésével együtt - egy olyan konszern jöhet létre, amely 80 milliárd eurós forgalommal és évi 6-7 millió eladott gépkocsival büszkélkedhet.
A luxusmárkák, azaz a Ferrari és a Maserati nem lesz része az új cégnek. Amennyiben létrejön a szupercég, akkor az a világ második legnagyobb autógyártója lesz a Toyota mögött, azaz megelőzi majd a Renault/Nissant, a Ford Motort, a GM-et és a Volkswagent is.
Összesen 21 gyárról van szó
Az FT szerint a Fiat első embere hétfőn délután jelenti be terveit Berlinben Frank-Walter Steinmeier német kancellárhelyettesnek, Karl-Theodor zu Guttenberg német gazdasági miniszternek, illetve Klaus Franz Opel-társelnöknek.
Marchionne reményei szerint május végéig tető alá lehet hozni az ügyletet, és be is lehet vezetni a tőzsdére az új vállalat részvényeit. A társaság új neve feltehetően Fiat/Opel lesz. A GM-nek Európában 10 gyára van, a Fiatnak pedig 11, az új cég ezeket egyesíti, illetve hangolja majd össze.
Jelentős leépítések jöhetnek
Az FT szerint az egyesülő cégek méretéből, illetve a korábbi egyesülésekből kiindulva 8-9 ezer állás szűnhet meg az európai gyárakban. A GM-nek Magyarországon is van üzeme, mégpedig Szentgotthárdon.
A GM európai az üzemi tanácsa határozottan ellenzi, hogy a Fiat átvegye az Opelt. Az ügyletnek a szervezet szerint végzetes hatása lenne, az európai szakszervezetek és üzemi tanácsok drámai mértékű létszámcsökkentésektől és üzembezárásoktól tartanak. Múlt kedden kiderült, hogy a GM szentgotthárdi gyárában sem örülnének a dolgozók az Opel és a Fiat újabb házasságának, hiszen az a 2000-től 2005-ig tartó időszakban is problémákat okozott - legalábbis így látja Vadász József, a Járműgyártók Szakszervezetének helyi elnöke.