Százmillió forintra büntette a Penny Market Kereskedelmi Kft.-t a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) - áll a hatóságnak az [origo]-hoz eljuttatott közleményében.
A cég a tavaly egyes általa forgalmazott termékek akciós árairól és az általa kínált kedvezmény mértékéről adott tájékoztatásokkal a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, illetve tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott - állapította meg a GVH.
A 2008 októberében indított vizsgálat két időszakra bontva értékelte a vállalkozás magatartását, szeptember 1-jén lépett ugyanis hatályba a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény, addig a hasonló ügyekben a versenytörvény előírásai voltak irányadóak.
A versenyhatóság szerint a Penny Market akciótartási gyakorlata mindkét időszakban alapvető problémákkal működött. A fogyasztóknak több esetben többet kellett fizetniük az akciós újságban, a plakátokon vagy a nyomtatott sajtóban meghirdetett áraknál.
Egyes üzletek adott esetben önkényesen kezdhették, illetve fejezhették be a meghirdetett akciós árak alkalmazását. A GVH szerint nem egyedi hibáról volt szó, hanem egy olyan rendszerhibáról, amelyik bármikor, bármelyik üzletben, bármelyik akciós termék árával kapcsolatban előjöhetett.
A GVH súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a Penny Market igen a fogyasztóknak közvetlen kárt okozó jogsértést követett el. A társaság ráadásul visszaesőnek minősül, hiszen hasonló ügyben a GVH már elmarasztalta. Ennek ellenére a megtévesztő reklámokat széles körben alkalmazta, több akción át, több héten keresztül, a megtévesztés pedig nagyszámú (146) terméket érintett.