Közleményében a felügyelet ismerteti, hogy megkezdte a 2010-től kezdődő időszakra szóló középtávú stratégiájának kidolgozását. A Felügyeleti Tanács 2009. április 9-i döntésének megfelelően a munkálatok célja az önálló, független, erős és hatékony PSZÁF további tevékenységének előkészítése - áll a közleményben. A projekt munkáját elismert szakértőkből álló független tanácsadó testület segíti - fűzik hozzá.
A PSZÁF és az MNB esetleges összeolvadásáról a napokban jelentek meg hírek, amelyet sem az MNB, sem a Pénzügyminisztérium nem erősített meg. Az MTI információi szerint ilyen értelmű tárgyalásokat nem is folytatnak a felek, a felügyelet megerősítésére vonatkozót azonban igen.
Az MTI áldal megkérdezett szakértők is egyetértettek ugyan a felügyeleti jogkör erősítésének szükségességével, de a szervezeti megoldásról megoszlottak a vélemények. Suppan Gergely, a Takarékbank elemzője elmondta, hogy mindkét megoldásra van példa a világban: van ahol egy szervezetbe, van ahol külön szervezetbe tartozik a jegybank és a pénzügyi felügyelet. Úgy vélte, hogy a jelenlegi helyzetben az MNB és a PSZÁF szorosabb együttműködése kívánatos, a szervezeti megoldás azonban más kérdés.
Más szakértői vélemény szerint azonban az MNB és a PSZÁF összevonására nincs szakmai indok és amellett, hogy alkotmányossági problémákat is felvet, szembe megy a kormány és az EU törekvéseivel. Ráadásul a gazdasági válság idején különösen veszélyes lehetne egy szervezeti átalakítás, amely hosszú hónapokra meggyengíthetné a piacok felügyeletét.
Az Európai Gazdasági Térség (EGT) 30 tagállamából mindössze Csehországban és Szlovákiában működik a teljes integrált felügyelet a jegybankon belül, a többi tagállamban más megoldást választottak. Ebből 15 tagállamban - közöttük Anglia, Németország, Lengyelország - az integrált felügyelet nem a jegybank része, hanem független, úgy, mint Magyarországon. A többi tagállamban is jellemzően legfeljebb a bankfelügyelés közös, az egyéb szektorok felügyelése nem.