Az ombudsman elsősorban fogyasztóvédelmi feladatokat látna el a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban. Jelenleg ezeket a feladatokat a PSZÁF végzi, a biztosnak azonban fogyasztóvédelmi céljai nem ütköznének az ellenőrzési és más felügyeleti feladatkörökkel.
Schiffer elmondta, hogy az ombudsmani hivatal felállítását a pénzügyi szolgáltatók javasolták egy keddi konferencián, a felügyelet pedig javaslatot tesz a Pénzügyminisztériumnak az ezzel kapcsolatos jogszabályok elkészítésére.
A főigazgató-helyettes úgy véli, hogy nyár végén, ősz elején már konkrét jogszabályokról folyhat a vita, és ősz végére, tél elejére meg is születhet az ezzel kapcsolatos törvény.
A biztosi poszt létrehozását az is indokolja, hogy nagyon megnőtt a pénzügyi felügyelethez kerülő panaszok száma - mondta el portálunknak Binder István sajtószóvivő. Tavaly 7152 ügyfélpanasz érkezett, idén viszont a panaszok száma már most túllépte a 4800-at.
A pénzügyi ombudsman hivatalának megteremtését jó ötletnek tartja Dietz Gusztávné, az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület elnöke is, aki szerint azonban a biztos csak kiegészíti és nem helyettesíti az ilyen ügyekben eljáró választott bíróságok szerepét.