A legnagyobb mértékben Lettországban esett reálértékben a gépkocsik ára, 14,7 százalékkal, Csehországban 13 százalék, Szlovákiában 10,9 százalék, Lengyelországban 9,4 százalék volt a csökkenés. A lista másik végén Románia áll, ott reálértékben 3,7 százalékkal emelkedett a személygépkocsik ára az idén január és tavaly január között.
Az autók árában is nagy eltérések vannak az egyes uniós tagországok között. Az Európai Bizottság egy 80 lóerős 5-ös VW Golfot vett alapul (Trendline felszereléssel), amelynek nettó ára Lengyelországban a legalacsonyabb, 10 687 euró, míg a legdrágább Belgiumban, 14 033 euró, azaz a két ország között 32,2 százalék a különbség.
Magyarországon a nettó ár a bizottsági elemzés szerint 13 207 euró, ezzel az első harmadban foglal helyet a 27 tagország között.