A válság híreit itt olvashatja!
Az igazgató kifejtette, az Aastrának sikerült szinten tartani, növelni az eladásait. A társaság helyzetét jól mutatja, hogy az idén az első negyedévben 14,1 millió kanadai dollár nettó eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 5,3 millió dollárral.
Az igazgató a növekedést azzal is magyarázta, hogy a vállalat az elmúlt években, részben a felvásárlások révén, olyan széles termékpalettát alakított ki, amely iránt világszerte van kereslet.
Hozzátette, a cég arról is meg tudja győzni a partnereit, hogy válság idején is fejleszteni kell a rendszereiket azért, hogy megtartsák ügyfeleiket, illetve felkészüljenek a krízis utáni időkre. Ezen túlmenően a vállalat maga is alkalmazza azokat a technológiákat, amelyekről azt állítja, hogy költséghatékonyak.
Az eseményen Kolláth Gábor, az Aastra Magyarország képviseletének vezetője közölte, három év alatt öt százalékponttal szeretnék növelni részesedésüket a magyarországi kis- és középvállalati távközlési alközponti piacon.
A több mint 100 országban jelen lévő, 2600 alkalmazottat foglalkoztató kanadai vállalat a 100 alatti vonalszámú távközlési alrendszerekben az első a térségben, de Magyarországon a kis- és középvállalati szegmensben a legnagyobb, 28,6 százalékos részesedése a Panasonicnak van, míg az Aastra 6,2 százalékot mondhat magáénak.
Kolláth Gábor ezért úgy vélte, a cég jelentős növekedés előtt áll, amit részben azzal támasztott alá, hogy termékeivel és megoldásaival minden szegmenst ki tud szolgálni.
A társaság internet-környezetben működő megoldásai már a néhány fős irodáknak, panzióknak, orvosi rendelőknek is rugalmasan kielégíti a folyamatosan változó, mobilitást is támogató telekommunikációs igényeit.
Kolláth Gábor elmondta, a kialakult gazdasági válság még kedvezhet is telekommunikációs ágazat fejlődésének, mivel a vállalatok dolgozói költségtakarékosság miatt kevesebbet utaznak majd, s többet kommunikálnak nagysebességű, ezen belül mobil hálózatokon keresztül.
Kolláth Gábor közölte, iparági tapasztalatok szerint a jó kommunikációs rendszerek növelik a vállalatok hatékonyságát, s ezért szerinte a magyar cégek az idén is vásárolnak új távközlési megoldásokat. Ezzel összefüggésben aláhúzta, az Aastra az idén az első negyedévben megismételte a tavalyi első három havi eredményeit, ami egy 15-20 százalékkal csökkenő piacon jónak mondható.
A magyar piacon 2003 óta jelen lévő vállalat eladásai tavaly kétszámjegyű növekedést értek el, miközben a teljes piacé csak egy számjegyű volt. A képviseleti vezető ennél konkrétabb számokat nem közölt arra hivatkozva, hogy az Aastra tőzsdei cég, s belső szabályzata tiltja a pontosabb leányvállalati adatok kiadását.