Elmondta: jelenleg 4 százalékos teljesítményjutalom működik a vállalatnál, de azt szeretnék, ha a jövőben ez nem jutalom lenne, hanem egy majd 10 százalékos mértékig terjedő - értékeléssel alátámasztott - teljesítmény után járó rész jelenne meg a bérezésben, mindenez hosszabb távon fokozatosan bevezetve.
Márkus Imre utalt arra, hogy az üzleti tervhez képest az idén csökkennek az árufuvarozás visszaesése miatt az erről a területről érkező megrendelések, és ez a bevételek visszaesésével jár. A bevételkiesést költségcsökkentéssel is ellensúlyozzák. A vezérigazgató cáfolta, hogy az alapbért csökkentenék.
Márkus Imre utalt arra, hogy a társaság elmozdult a teljesítményt figyelembe vevő javadalmazás irányába, 2009. július elsejétől érvényben van a szolgálatvezénylők teljesítmény értékelése. Ebben az évben a mozdonyvezetőknél érdemben nem várható változás, hiszen az év végéig érvényes kollektív szerződés van a cégnél.
Hangsúlyozta: a szakszervezetekkel folyamatosan tárgyalnak, az év végén lejár a kollektív szerződés, a bér-, illetve a foglalkoztatási megállapodás, és jövő évre rendezett munkaügyi kapcsolatokat szeretnének.
A vezérigazgató szerint a bérek lehet hogy változni fognak, de ez csak tárgyalásokon dőlhet el, és felhívta a figyelmet arra, a bérkifizetéssel a munkahely-stabilitás áll párban. Vagyis ahhoz, hogy a foglalkoztatottság stabil maradhasson, ahhoz a béroldalon el kell mozdulni.
A közösségi közlekedésben 2010-ben 40 milliárd forint megtakarítási kormányzati szándékkal kapcsolatban Márkus Imre elmondta: az elvonás tudomása szerint a közösségi közlekedésben szolgáltató társaságokat érinti, és még nincs meghatározva, hogy ebből a MÁV mekkora arányt jelentene.