A Bloomberg szerint a finn telekommunikációs társaság 10 százalékos piacszűküléssel számol a 2009-es évre a gyenge gazdasági teljesítmények és csökkenő fogyasztás miatt. A Nokia az iPhone és a Blackberry megjelenésével komoly vetélytársakat kapott a felső kategóriás készülékek piacán.
A Nokia működési eredménye 427 millió euróra esett 1,47 milliárdról. A bevétel 25 százalékkal 9,91 milliárd euróra csökkent. A gyenge eredmények ismeretében a világ vezető mobiltelefon gyártója feladta idei piacnövelési terveit, s arra számít, hogy a tavalyival megegyező részesedése lesz a világpiacon, azaz 38 százalék körüli.
A Nokia világszerte 103 millió készüléket adott el a negyedben, 15 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Eközben a készülékek átlagára 62 euróra csökkent 74-ről.
Az ugyancsak csütörtökön jelentő Sony Ericsson arról számolt be, hogy második negyedéve is veszteséges lett, 213 millió eurós hiányt kellett elkönyvelnie az egy évvel korábbi 6 millió eurós nyereséget követően. Forgalma jóval nagyobb mértékben csökkent, mint a Nokiáé: 43 százalékkal 13,8 millió darabra.
A gazdasági válság miatt világszerte visszaesett a kereslet a mobiltelefonok iránt: tavaly 13 százalékkal 245 millióra csökkent az eladás, ekkora mértékű visszaesésre még nem volt példa azóta, hogy a 80-as években virágzásnak indult a mobiltelefónia.