A 78 milliárd jenes mínusz volt egymás után a harmadik negyedéves veszteség a Toyotánál. A japán cég mégis jobban bírta az autóipőart sújtó válságot, ha összehasonlítjuk a General Motorsszal. A világelsőségért folytatott párharcban ugyanis a GM szenvedett vereséget: csődvédelmet kért az amerikai gyár ugyanebben a negyedévben. (Hasonlóan csődbe ment a szintén amerikai Chrysler is.)
A Toyota bevétele a negyedévben 3836 milliárd jen volt, 38 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 6215 milliárdnál.
Az első üzleti félévben 250 milliárd jenes veszteségre, az egész üzleti évben 450 milliárd jenes veszteségre számít a Toyota vezetése (adózás utáni számokról van szó).
Három hónappal ezelőtt az éves nettó veszteségre többet, 550 milliárd jent jósoltak még a csoportnál. Az eredményeket 900 milliárd jenes költségkíméléssel is javítani akarják ebben az évben.
Az egész üzleti évre szólóan felcsillantották a reményt annyiban is, hogy most 6,6 millió jármű eladására számítanak világszerte, a három hónappal ezelőtt jósolt 6,5 millió helyett. Az előző pénzügyi évben 7,57 millió járművet értékesítettek világszerte az előző évi 8,91 millió után.
Az értékesítés mennyisége növekedése valószínűleg Japánban és Ázsiában várható, Észak-Amerikában és Európában nem változtattak a korábbi előrejelzésen.