A válság híreit itt olvashatja!
A Schaeffler Magyarországon több száz munkahellyel van jelen: egyik fő vállalata, a LuK Savaria Kft. Szombathelyen 1997 óta gyárt kuplungokat, kuplungtárcsákat és lendítőkerekeket. Egy másik cége Debrecenben FAG Magyarország Kft. néven alkatrészeket gyárt, illetve csapágyak szerelését is végzi.
A bajorországi vállalat anyagi gondjai az ugyancsak súlyosan eladósodott Continental német járműipari beszállító felvásárlásából fakadnak. Beszámolók szerint a Schaeffler adóssága éppen 12 milliárd euróra rúg. A finanszírozási tervhez a Commerzbank, a Dresdner Bank, a UBS, a Royal Bank of Scotland és a Unicredit támogatását sikerült elnyerni.
A terv előirányoz cégjogi változtatásokat, amelyek révén a családi vállalkozási formában működő Schaeffler a tőkepiacon aktív tevékenységet folytatni képes társasággá alakul át.
A hónapokig húzódó tárgyalások után végül tető alá hozott megállapodás a Schaeffler-Continental fúzió egyik alapfeltétele. A Shaefflernek a Continentalban jelenleg közel 50 százalékos tulajdonrésze van, és vételi opcióval rendelkezik a részvények további 40 százalékára.
Az egyesülést eddig nem csupán pénzügyi problémák hátráltatták, hanem a két cég vezetése között már tavaly óta igen feszült viszony is. Az egyik fő vitakérdés az volt, hogy miként kellene megosztani az együttesen több mint 20 milliárd eurót kitevő adósság terhét. Heves vita volt a Continental irányítása körül is. A hatalmi harcot a múlt héten zárták le: a megállapodás értelmében távozik a Continental éléről Karl-Thomas Neumann, akit a Schaefflertől érkező Elmar Degenhart vált a társaság vezérigazgatói posztján.