Fahad Bubshait dubaji üzletember lemondta egy 270 ezer dolláros Aston Martinra vonatkozó megrendelését, tekintettel a pénzügyi válságra. Inkább regisztrált a Scuderia 250 szuperautókra specializálódott lízingklubba, amely az első ilyen cég az öbölmenti országokban.
A menedzser amúgy már a garázsában tudhat egy 100 ezer dolláros Range Rovert és egy nem sokkal olcsóbb 7-es BMW-t is. A lízingklub évi 32 670 dollárért a tagok rendelkezésére bocsátja a világ legegzotikusabb és legdrágább autóit, például egy Ferrari 599GTB-t, vagy egy Bentley Flying Spurt. A helyi ingatlanpiacot is megtépázó gazdasági válság sokakat arra kényszerített, hogy visszafogják költekezéseiket, így a luxusra is kevesebb jut: a legdrágább autók értékesítői 20 százalékos forgalomcsökkenésről számoltak be.
A Nemzetközi Valutaalap májusban a közel-keleti gazdaságok növekedésének megfeleződését várta, míg az Egyesült Arab Emirátusok gazdaságának 0,6 százalékos hanyatlást jósol. (Dubaj a második legnagyobb emírség az államon belül.) A kedvezőtlen gazdasági helyzet miatt több autógyár is csökkenő exportról számolt be a térségben. A Daimlerhez tartozó Mercedes-Benz 24 százalékkal kevesebb autót tudott értékesíteni a Közel-Keleten az első félévben, mint az előző év azonos időszakában. A rivális Porsche 17 százalékot bukott itt, bár a válság végeztével lendületes piacra számítanak a térségben.