Dél-Kínában nyomul a Volkswagen

Vágólapra másolva!
Eladásainak megháromszorozására készül Dél-Kínában a Volkswagen két éven belül, vagyis évi 150 ezer darabról félmillióra kívánja növelni értékesítését ebben a térségben - jelentette a China Daily című angol nyelvű hetilap. A kínai autópiac pedig nem áll meg a száguldásban.
Vágólapra másolva!

A Volkswagen Group China két vegyesvállalatával a VW, az Audi és a Skoda márkákkal a múlt évben 12 százalékkal részesedett a teljes kínai piacból. Az arány növelése céljából e három márka húsz új, vagy megújított modellel fog jelentkezni 2010 és 2012 között - jelentette be a cég kínai központja. Az értékesítői hálózat tökéletesítését is magába foglaló új stratégia a déli országrészre koncentrál.

Erősíti a VW tervét, hogy elemzők szerint jövőre is kétszámjegyű maradhat a kínai autópiac növekedésének üteme, bár valószínűleg elmarad majd az ideitől. Ennek hatása a nemzetközi kőolajpiacon is érződik majd.

Idén a kínai autópiac éves átlagban 36 százalékkal nagyobb lehet, mint tavaly, és jövőre is 10-15 százalékkal bővülhet tovább - mondta a Mercedes-Benz (China) Ltd. vezérigazgatója, Klaus Maier a Dow Jones hírügynökségnek hétfőn. A jövő évi növekedés még nagyobb lehet, ha a kínai kormány folytatja az új autók vásárlásának központi ösztönzését.

A Mercedes arra számít, hogy idén 65 ezer kocsit ad el Kínában, 65 százalékkal többet, mint tavaly.

Az első tíz hónapban a kínai autópiac 45 százalékkal nagyobb volt az egy évvel korábbinál, és Kína őszre a világ legnagyobb autópiaca lett, megelőzve az Egyesült Államokat. Októberben 946.400 új autó kapott rendszámot Kínában, 76 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt. Előzőleg, szeptemberben több mint egymillió új kocsit adtak el Kínában, ilyen először fordult elő az ország történetében.

Az Audi új A1-es modell fejlesztésével készül a további kínai növekedésre. Anyavállalata, a Volkswagen évi 2 millió autó kínai értékesítését tervezi 2018-ra, de a Volkswagen kínai részlegének vezetője, Winfried Vahland a hét végén úgy nyilatkozott, hogy ezt a mennyiséget "jóval a tervezett idő előtt elérik". A Volkswagen, kínai partnereivel együtt, a legnagyobb autógyártó Kínában. Tavaly 12,5 százalékkal 1,02 millió járműre növelte értékesítését Kínában, idén további több mint 30 százalékos növekedésre számít.

Mindez azonban nem csupa öröm: Kínában továbbra is rohamosan nő a kőolaj- és a benzinfogyasztás, aminek szerepe van abban, hogy a kőolaj jelenleg majdnem kétszer annyiba kerül a szabadpiacon, mint az év elején.

Kína kőolaj-felhasználása (nettó import és hazai termelés) napi 8,3 millió hordó volt októberben, 4,8 százalékkal több, mint szeptemberben és 8,8 százalékkal több, mint tavaly októberben. A benzinfogyasztás, napi 1,6 millió hordó, 6 százalékkal haladta meg a szeptemberit és 9,8 százalékkal a tavaly októberit.

Októberben a kínai kőolajimport, átlagosan 4,47 millió hordó naponta, 9,3 százalékkal több volt a szeptemberinél és 19,8 százalékkal több a tavaly októberinél, miközben a hazai termelés csökkent. A behozatal éves növekedésének üteme erősen lassult ahhoz képest, hogy a nyáron - tartalékolási céllal - még meghaladta a 40 százalékot is, ám a korábbi években sosem volt gyorsabb évi 10-15 százaléknál.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!