A stuttgarti székhelyű társaság pénteki közleménye szerint a Mercedes-Benz, AMG, Smart és Maybach márkájú gépkocsikból összesen 97 700 kelt el októberben, ami 4,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A legjobban a Mercedes fogyott, világszerte 88 400 talált vevőre, 7,2 százalékkal felülmúlva a tavaly októberi eredményt, a Smart viszont kevésbé vonzó; a kisautóból csupán 9300 darabot vásároltak, ami 18 százalékos visszaesés.
Az értékesítésben meredek zuhanást hozó tavasszal és nyárral együtt az év eddig eltelt tíz hónapjában a társaság összesen 923 300 járművet adott el. Ez ugyan 14 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál, de egymás után három veszteséges negyedév után a július-szeptemberi negyedben ismét nyereséget ért el a Daimler. A Kecskeméten 800 millió eurós beruházásra készülő cég szerény, 56 millió euró adó utáni nyereséget ért el, miután az első félévet 2,36 milliárd eurós mínusszal zárta.
A trendfordulóhoz a piaci javulás mellett a szigorú takarékossági program is hozzájárult. A Daimler az idén több mint 4 milliárd eurót kíván megtakarítani, főként a személyi kiadások lefaragása révén. Az alkalmazottak száma alapján második német iparvállalat a szeptember végién szerint világszerte 257 ezer embert foglalkoztatott, 18 ezerrel kevesebbet az egy évvel korábbinál. A 89 ezer németországi alkalmazott közül 27 ezren rövidített munkaidőben dolgoztak, és ennek megfelelően a fizetésük is csökkent, egész pontosan 8,75 százalékkal kevesebb pénzt vittek haza.