A közlekedési tárca kidolgozta azt a tervezetet, amely megszünteti az integrált műszaki vizsgát, ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy csak az eljárás során, csak az autósok kérésére végeznék el a szakemberek a most kötelezően előírt eredetiségvizsgálatot.
Az autó eladása esetében azonban továbbra is kötelező marad az eredetiségvizsgálat - derül ki a pénteki Népszabadságból. Az igazságügyi tárca nem ért egyet a tervezett módosítással, de az ügyről egyik érintett minisztérium sem nyilatkozott.
Felesleges vizsgálat
A jelenleg érvényben lévő, januárban életbe lépett rendelet kimondja, hogy a 2006. január 1. előtt forgalomba helyezett járművek műszaki vizsgája során, az azonosító adatok ellenőrzése érdekében eredetiségvizsgálatot kell végezni, ha az adott járművön nem végeztek korábban ilyet.
Ez azt jelenti, hogy a 2006 előtt vásárolt új és még el nem adott autóknál, az esedékes műszaki vizsga keretében mindenképpen ki kell fizetni az eredetiségvizsga 17-20 ezer forintos költségét (a díj a motor méretőtől függően változik), annak ellenére, hogy nyilvánvaló a jármű származása, hisz az autószalonból való elhozatal után még nem értékesítették az autót, tehát nem történt tulajdonosváltás, ezért teljesen feleslegesnek tűnik az autósok szempontjából ez a kiadás - mutatott rá az [origo] január közepén megjelent cikke. A szakminisztériumi tervezet ezt a kötelezettséget törölné, így mentesítené az autósokat ettől a kiadástól.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is felszólalt az üggyel kapcsolatban. A GVH szerint "az állam rossz hatékonyságú működésének iskolapéldája az állampolgárokra és vállalkozásokra feleslegesen kirótt, túlzott mértékű állami teherként megjelenő eredetvizsgálati díj". A versenyhatóság a szabályozás megváltoztatását követelte, az indokolatlanul magas díjszintek, az igazolhatatlan, felesleges ráfordítások csökkentése érdekében.