A papíron kisebbségben, de gyakorlatilag irányítójogokat birtokló orosz Vnyesekonombank és a magyar állam közti tárgyalások eddig sem voltak tét nélküliek, a lap szerint azonban a mai közgyűlés sorsdöntő lesz. Megállapodás híján ugyanis nem marad más út a Malév előtt, mint a bedőlés.
A Budapest Airport a közgyűlés eredményétől is függővé teszi, hogy engedi-e felszállni az eladósodott társaság gépeit. A lap forrása szerint emiatt elképzelhető, hogy a gépek ezután a földön maradnak, sőt az sem biztos, hogy az alkalmazottak fizetésére futja majd.
A hét közepén úgy tűnt, hogy az oroszok engedékenyebbek lettek, de nehéz kiszámítani a hangulatukat: az is könnyen előfordulhat, hogy a hosszas előkészítés után mégis kihátrálnak a megállapodásból. Az orosz bank ugyanis áldozat nélkül, a befektetésének megtérülésével kíván kiszállni az üzletből, de a magyar kormány erről nem akar tárgyalni, azonban átvenné a cég további finanszírozását.
A magyar állam tőkére konvertálná a vele szemben fennálló adósságot, amellyel gyakorlatilag 95 százalékos tulajdonra tenne szert a társaságban. Korábban az oroszoknak is hasonló tervei voltak, vagyis hogy tőkésítik a rájuk eső 30 millió eurót.
A Népszabadság szerint a megállapodás sem jelentene automatikus biztonságot. Az Európai Unióval ugyanis el kell fogadtatni a tervet, s a közösség általában nem szemléli jó szemmel az állam piaci beavatkozását.