A Porsche bevétele 7,8 milliárd euró volt a 2009-2010-es üzleti évben, 18 százalékkal több az előző évesnél, és a legjobb eredmény a cég 78 éves történetében - derül ki a társaság szerdán közölt előzetes adataiból.
Egy év alatt összesen 81 850 sportkocsit és terepjárót adott el a Porsche. A legnagyobb növekedés Kínában volt, az ázsiai országban az előző évihez képest 48 százalékkal, 11 724 darabra nőtt az eladott új autók száma. Ugyanakkor a másfél milliárd lakosú országban még így is kevesebb Porsche fogyott, mint a hazai piacon, a 82 milliós Németországban, ahol 11 857 darabot értékesítettek, ami 3,5 százalékos visszaesést jelent.
Az európai piac egészét tekintve szerény, 1,4 százalékos értékesítési növekedést regisztrált a társaság, míg Észak-Amerikában 4,6 százalékkal több új Porsche kelt el, mint egy évvel korábban. A Volkswagen konszernhez tartozó cégnél az alkalmazotti létszám egy százalékkal nőtt, összesen 12 772 szakember építi a sportkocsikat és terepjárókat.
A nyereségről nem közölt adatokat a társaság. Egy évvel korábban, a 2008-2009-es üzleti évben az egyebek között pénzügyi szolgáltatásokkal is foglalkozó cég járműgyártási részlege 700 millió euró üzleti eredményt ért el.