A nem egészen egy hónapja alapított szerb-horvát-szlovén vállalat, a Cargo 10 első tehervonata - egy 32 kocsiból álló szerelvény - délben gördült ki Belgrád egyik elővárosából, a batajnicai állomásról. A vonat 700 tonna fabrikettet szállít Szlovéniába, az olasz határra, az olaszországi Trieszttől 17 kilométerre fekvő kisvárosba, Sezanába.
A három résztvevő ország évente 50-50 millió euró többletbevételre számít a közös projektből, amelynek célja, hogy fellendítsék a forgalmat az elmúlt 20 évben elhanyagolt 10-es számú páneurópai vasúti közlekedési folyosón. A korridort jelenleg évente ezer vonat használja, ezt szeretnék idővel 2 ezer fölé tornászni egyebek között azzal, hogy a nagyjából 1500 kilométeres Ljubljana-Isztambul táv menetidejét az infrastruktúra korszerűsítésével és az adminisztratív akadályok leépítésével 57 óráról 35 órára csökkentik.
Ezzel erős konkurenciát támasztanának a Nyugat-Európát Magyarországon keresztül Törökországgal összekötő 4-es számú vasúti korridornak. Jelenleg a Németország és Törökország közötti vasúti szállítás 90 százaléka ezen az útvonalon, Magyarországon át halad, és csak a maradék tíz százalék Szlovénián, Horvátországon és Szerbián keresztül.