A jövő évtől 1-3 százalék körüli átlagos bevétel-növekedést tervez a Borsodi Sörgyár Zrt. a következő évekre - mondta Tőtös Zsolt, a cég vezérigazgatója szerdán, egy budapesti sajtótájékoztatón.
A tavalyihoz hasonló nettó árbevételt várnak, és valószínűleg az adózás előtti nyereség is eléri az előző évi szintet. A múlt évben a Borsodi Sörgyár 40,6 milliárd forintos nettó árbevételt ért el, adózás előtti eredménye 1,7 milliárd forint volt.
A cégnél annak ellenére számolnak a múlt évi teljesítmény megismétlésével, hogy a magyarországi sörpiac 2010-ben 8-9 százalékos mérséklődést mutatott, és 6 millió hektoliter alá csökkent.
A vezérigazgató nem kívánta pontosítani az idei árbevételt, mondván, hogy igen sok múlik az évből hátralévő időszak eladásain. Jelezte azonban, hogy a cég az általános piaci visszaesés ellenére stagnálást mutatott, amit ilyen körülmények között jelentős eredménynek minősített.
A Borsodi Sörgyár Zrt. a magyar piacon jelenleg 25 százalékos részesedéssel bír. Tőtös Zsolt elmondta, igen magas a sört terhelő különböző adók mértéke, ami mintegy 40 százalékot tesz ki az eladási árból.
A vezérigazgató jelezte: decemberben, illetve jövő év januárjában elkerülhetetlenül emelni kell termékeik árát. Ez az áremelés mintegy 5 százalékot tesz majd ki. Ez a mérték kevesebb, mint az idei év elején végrehajtott 6-7 százalékos áremelés volt, amit a válság erodált is a hónapok folyamán. Ebből az év végére az infláció alatti 1-2 százalékos mérték maradt meg - közölte a vezérigazgató.
A Borsodi Sörgyár Zrt. termékeinek mintegy 60 százalékát az idén akciós áruként értékesítették.