Nem tud arról a Kereskedelmi Dolgozók Független Szakszervezete (KDFSZ), hogy a Tesco tárgyalásokat folytatna az állítólagos ki nem fizetett juttatásokat követelő gépkocsivezetők ügyében - mondta az [origo]-nak az érdekképviselet elnöke, Bubenkó Csaba.
A szakszervezet szerdán közölte, hogy 13 alkalmazottal közösen felszámolási eljárást kezdeményezett a Tesco-Globál Áruházak Zrt. ellen azzal az indokkal, hogy a vállalat évek óta nem fizette ki a gyáli logisztikai központ sofőrjeinek az úgynevezett rendelkezésre állási díjat. (Ez a juttatás azokra a napokra jár, amikor a dolgozók 24 órán át bármikor berendelhetők.) A juttatások kérdése egyébként összesen 220 embert érint, akik több százmillió forintot kapnak, ha a díjakat visszamenőleg kifizeti a munkaadó.
Három évre visszamenőleg ugyanis egyenként több millió forintot követelnek a gépkocsivezetők. Közülük egyelőre 18-an szólították fel a céget az elmaradt pótlékok kifizetésére, és 13-an kezdeményezték a felszámolási eljárást. A szakszervezet információi szerint a bíróság január 21-én küldte ki a kereskedelmi cégnek a felszámolás megindításáról az értesítést. Az értesítés kézhezvétele után 8 napon belül kell reagálni.
Szerdai közleményében a Tesco a kezdeményezést minden alapot nélkülözőnek nevezte. "A vállalat 200 hivatásos sofőrje közül mindössze 20 jelezte, hogy tárgyalni kíván a bérstruktúra és az ehhez kapcsolódó kifizetések kapcsán. A tárgyalások jelenleg is folyamatban vannak, és a Tesco arra törekszik, hogy minden érintett fél megelégedésére szolgáló megoldás szülessen" - áll a közleményben.
Bubenkó Csaba ezzel szemben kijelentette, részükről szó sincs tárgyalásról, nincs is miről egyezkedni, hiszen korábban szóban már a cég egyik képviselője is elismerte a tartozást. "Azt mondták, az Országos Munkaügyi és Munkavédelmi Főfelügyelőségen (OMMF) általunk kezdeményezett vizsgálat lezárulta után fizetnek, de a munkavállalók egy része ezt nem akarta megvárni. Nehezen tartom elképzelhetőnek, hogy a nekik jogosan járó pénzekről eközben titokban mégis tárgyalásba bocsátkoznának. A Tesco egyébként nem tartotta be azt az ígéretét, hogy január 28-ig elküldi, melyik dolgozó pontosan mennyire jogosult" - közölte a szakszervezet vezetője.
Szerettük volna megkérdezni a vállalat illetékeseit arról, hogy kivel folyik a tárgyalás, illetve valóban elismerte-e valaki szóban a követelések jogosságát és tett-e ígéretet az összegek pontosítására. Iglódi-Csató Judit kommunikációs igazgató azonban érdeklődésünkre azt mondta, a Tesco semmit sem kíván hozzátenni eredeti közleményéhez. Az OMMF-nél nmegerősítették, hogy az említett vizsgált folyamatban van, azt nem tudták megmondani, hogy mikorra várható végeredmény.
Vita szűk 40 ezer forintról A KDFSZ-nek és a Tescónak van egy másik ügye is, melyben nagyságrendekkel kisebb összeg a tét. Bubenkó Csaba állítása szerint a szakszervezet és a cég egy vitás ügyének végére közigazgatási eljárás tett pontot, és mivel előbbi álláspontja győzött, a határozat szerint a Tescónak meg kellene térítenie a 37 500 forintos eljárási költségét. Tavaly tavasz óta ezt nem tette meg - Iglódi-Csató Judit szerint azért nem, mert a társaság vitatja a határozat jogszerűségét. |