Vágólapra másolva!
Az Orangeways Zrt. szerint a BKV "valós és okszerű indokok nélkül" minősítette eredménytelennek a midibusztendert, ezért a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult.
Vágólapra másolva!

Jogorvoslati kérelmet nyújtott be az Orangeways a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz annak megállapítására, hogy a BKV "valós és okszerű indokok nélkül" minősítette eredménytelennek a midibusztendert. A társaság hétfői közleménye szerint a BKV által megjelölt indokok nem felelnek meg a közbeszerzési törvény azon feltételeinek, amelyek mentesíthetik az ajánlatkérőt az ajánlatok elbírálásának kötelezettsége alól.

A BKV tavaly november 19-én jelentette be, hogy midibusz-üzemeltetési tenderét az Orangeways nyerte meg. A döntés ellen a BKV buszos szakszervezeteinek egy része tiltakozott, mert szerintük hosszabb távon romlanak a munkavállalók foglalkoztatási feltételei, és romlik a szolgáltatás minősége is.

Az egyik versenytárs, a Vértes Volán Zrt. kérelmére január elején a Közbeszerzési Döntőbizottság megsemmisítette a BKV midibusztenderének végeredményét, mondván, a BKV megszegte a közbeszerzésekről szóló törvényt. Ez után február 17-én a BKV is eredménytelennek nyilvánította a kiírást, az Orangeways szerint a "KDB határozatától teljesen független indokok alapján".

Bózsik András, az Orangeways stratégiai igazgatója szerint az indokok ugyanis nem állják meg a helyüket: a szerződést a későbbi átalakítások során a Budapesti Közlekedési Központ jogutódként probléma nélkül át tudja majd venni. Álláspontja szerint bizonyítható, hogy a pályázat feltételeiben a kiírás óta nem történt változás, így új szempontok - például új, eddig nem ismert szerződéses elemek - az elmúlt egy hónap során sem merülhettek fel. A BKV pedig időközben nem vált képtelenné a szerződés teljesítésére, hiszen ez esetben a napi 30 millió forinttal magasabb önköltségű jelenlegi közszolgáltatást sem tudná a továbbiakban ellátni - olvasható a közleményben.

Az Orangeways 8 méter hosszúságú, elsőajtós felszállási rendre is alkalmas, alacsonypadlós, légkondicionált buszokkal pályázott, amelyek 2011 végéig fokozatosan álltak volna forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. Az ajánlat szerint a buszok üzemeltetési költsége 379 forint kilométerenként, míg az Ikarusokat kilométerenként 541 forintból tartják fenn.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!