Néhány héten, de lehet, hogy néhány napon belül a kormány elé kerülnek az Audival és az Opellel kötendő, állami támogatásokról szóló szerződések - nyilatkozta az Autopro.hu-nak Becsey Zsolt, a Nemzetgazdasági Minisztérium külgazdaságért felelős államtitkára.
Az államtitkár szerint arra nincs mód, hogy az állam előírja, hogy a támogatásért cserébe a gyáraknak mekkora arányban kell magyar beszállítókkal szerződniük, de az Európai Unióval egyeztetve regionális alapon a munkahelyteremtésben és a környezetvédelemben "minél messzebb menjünk" - mondta.
Orbán Viktor miniszterelnök a beruházások bejelentésekor azt mondta, hogy az állam csak olyan beruházást támogat, amely négy éven belül megtérül. Becsey Zsolt szerint ez tartható, az államnak már akkor is lesznek bevételei a projektből, amikor a gyár még nem is termel, mivel az építkezések, a régészeti feltárások növelik a bevételt mind az állam, mind a Győr városa számára.
Az államtitkár szerint a középvállalati szint a magyar gazdaság leggyengébb oldala. Ezért "ha a Mercedes, az Audi vagy az Opel-beruházás a következő három-négy évben kinevelne vagy felhozna néhány ilyen középvállalatot, akkor perspektivikusan ez lenne a beruházások legnagyobb hozadéka a magyar gazdaságban" - nyilatkozta az Autopro.hu-nak Becsey.