A múlt évben 29 új üzlet megnyitásával több mint 53 ezer négyzetméterrel bővítette összesített eladóterét Magyarországon a Tesco. Az áruházlánc kedden közzétett beszámolója szerint az új boltok átadásával 700 új munkahely jött létre.
A cég bruttó árbevétele tavaly 666,5 milliárd forintot tett ki, vagyis naponta 1,8 milliárd forintos árbevételt produkált az áruházlánc. A társaság közölte, hogy forgalmában már érzékeli a válságból való kilábalás jeleit. A Tesco tavaly összesen 70,5 milliárd forint adót fizetett be, ebből a válságadó 10,7 milliárd forintot tett ki.
"Vállalatunk tavaly közel 40 milliárd forintot fektetett be Magyarországon" - mondta a számokat értékelve Gerry Gray, a Tesco-Global Áruházak Zrt. újonnan kinevezett vezérigazgatója. Hozzátette, hogy növekedésük által a közel 1000 hazai beszállítónak is biztos piacot teremtenek; nemcsak az országhatáron belül, de az exportlehetőségek biztosítása által a Tesco-csoport globális keretei közt is. "A Tesco Magyarország iránti elkötelezettsége változatlan" - tette hozzá.
A cég tavaly is folytatta Regionális Beszállítói Fórum sorozatát, amelynek keretében magyar kis- és középvállalatoknak segít abban, hogy termékeikkel akár regionális, akár országos szinten a Tesco beszállítóivá váljanak. A program eredményeként 2011 áprilisára már 230 olyan helyi termék található az üzletek polcain, amelyeket gyártóik ezen fórumokon mutattak be a Tesco beszerzőinek.