Az egy évvel korábbi 45-ről 94 millió euróra nőtt a Bertelsmann cégcsoport adózás utáni nyeresége, a bevétel pedig 3,63 milliárd euróra emelkedett - olvasható a csoport csütörtökön közzétett jelentésében. A médiavállalat ezzel megduplázta nyereségét az idei első negyedévben.
Az üzletmenetet kissé rontotta, hogy idén késői dátumra esett a húsvét, mert a második negyedévre tolódtak az ünnepek köré szervezett hirdetési kampányok. Az üzleti év egészét tekintve azonban ez nem jelent problémát, a társaság változatlanul arra számít, hogy a nyereség meghaladja majd a tavaly elért 656 millió eurót - mondta a cég szóvivője.
A Bertelsmannhoz tartozó RTL-csoport nyeresége viszont csökkent az első negyedévben. A kamat-, adófizetés és értékcsökkenési leírás előtti eredmény éves összehasonlításban 11,7 százalékkal 181 millió euróra esett vissza a német reklámpiac vártnál kisebb növekedése és a beruházások költsége miatt. A holland és francia értékesítési bevételek jelentős mértékben nőttek, miközben Németországban estek.
A Bertelsmann vállalkozásai több mint 50 országban működnek. Az RTL-csoport tíz európai országban 41 televíziós csatornát és 34 rádióadót működtet.