Az első félévben megállni látszik az előző évekre jellemző erőteljes visszaesés a ruházati piacon - olvasható a GfK Hungária szerdán publikált kutatásában. Az intézet felmérése szerint a magyar háztartások 2011 első hat hónapjában megközelítőleg ugyanannyi ruházati terméket vásároltak, mint tavaly ilyenkor. Az adatok szerint a magyarok több és értékesebb cipőt, de kevesebb felsőruházati terméket vettek.
A háztartások a legtöbb ruházati terméket a ruházati üzletláncokban, hiper- és szupermarketekben, illetve a használtruhaboltokban vásárolták - írja a közlemény. A ruházati üzletláncok szerepe a felsőruházati szektorban a legnagyobb: a piac tizenöt százalékát adják, de a kiegészítők terén is egyre fontosabbnak tekinthetők - írja a GfK. A hiper- és szupermarketek jelentős szerepet játszanak az alsó- és felsőruházat, kiegészítők, a munkaruházat és a sportruházat területén. A használtruhaboltok szerepe kiemelkedő a bébiruhák piacán, hiszen a megvásárolt bébiruhák egynegyede innen kerül a hazai háztartásokba.
A negyven év alatti, magasabb jövedelmű háztartások súlya az átlagosnál nagyobb a butikokban, a ruházati üzletláncokban, a cipőboltokban és a sportboltokban. A fehérneműboltokban a magasabb jövedelemmel rendelkezők, illetve a fiataltól egészen az ötvenéves korig vásárolnak. A GfK szerint jellemzően az idősebb, nagyvárosban élő magyarok rendelnek ruházati termékeket postai csomagküldőktől, ami mögött kényelmi szempontok húzódnak meg.