Tíz százalékot is spórolhatnak a cégek az áramszámlán

energia, villamos energia, villanyáram
Vágólapra másolva!
Jól járhatnak azok a vállalkozások, amelyek áramszolgáltatót váltanak, a piacon vett energia több százezer forintos megtakarítást jelenthet számukra, és azzal is nyerhetnek, ha összeállnak és többen együtt szerzik be az áramot.
Vágólapra másolva!

A vállalkozásokat csábítják az áramszolgáltatók ősszel, ugyanis januárban válthatnak szolgáltatót az ipari fogyasztók, amelyek ráadásul tetemes megtakarítást érhetnek el a jó döntéssel.

A cégek számára az árampiac már 2003 óta szabad (három ütemben bővítették ki a piaci áramvásárlás lehetőségét), vagyis megválaszthatják, hogy melyik kiskereskedőtől vásárolják az energiát, de az Alteo Energiaszolgáltató szerint az utóbbi időig nem sokan éltek a lehetőséggel. A kiskereskedők számának növekedése miatt azonban élesedett a verseny az árampiacon, ami lejjebb szorította az árakat is, azaz egyre több cégnek éri meg szolgáltatót váltania.

Az Alteo által végzett felmérés alapján átlagosan 8-10 százalékos csökkenés érhető el a kis- és középvállalkozások számára a szolgáltatóváltással, de egyes cégeknek ez akár 20 százalékos mérséklés is lehet.

Kis Gergely, az Alteo energiakereskedelmi igazgatója szerint egy évi 50 ezer kilowattórát fogyasztó cég, vagyis egy kisfogyasztó vállalkozás is évi 100 ezer forintot spórolhat. A leginkább a 100-200 ezer kilowattóra között fogyasztó cégek járhatnak jól, de az 50-100 és a 200-500 ezer kilowatt közöttiek is "tetemes megtakarítást érhetnek el" - állította az Alteo.

Köteles Géza, a Cordi K+F Nonprofit Zrt. energetikai kutatásrészleg-vezetője szerint valóban volt a szabad árampiacon árcsökkenés az elmúlt években, de a jövőben növekedés is elképzelhető a nyersanyagárak növekedése miatt.

A kkv-k eldönthetik, hogy az állam által szabályozott egyetemes szolgáltatásként vásárolják az áramot vagy a szabad piacról szerzik be azt. Az áram-kiskereskedők Köteles Géza szerint nem csak egymástól akarják elcsábítani az ügyfeleket, de az egyetemes körből is - ezért is zajlik intenzív reklámkampány ősszel, amikor az év végén lejáró szerződések fordulójához érkeznek a cégek.

Az Alteo Energiaszolgáltató szerint eddig inkább a tőkeerős, a villamosenergia-piacot jól ismerő nagyvállalatok éltek a váltás lehetőségével. Ezt megerősítette Nagy Zoltán, az Elmű csoporthoz tartozó Magyar Áramszolgáltató ügyvezető igazgatója is. Szerinte a verseny a nagy cégeknél eddig is erős volt, csak az nem volt látványos. A kkv-kat azért célozzák meg reklámjaikkal a kisebb áramkereskedők, mert sokan vannak - vélte Nagy Zoltán.

A cégek számára kedvező pozíciót teremthet, ha összefognak és közösen szerződnek egy-egy szolgáltatóval. Köteles Géza szerint a kereskedők örülnek, ha nagy mennyiségeket tudnak egyszerre lekötni, ezért cserébe árkedvezményt is adhatnak. A nagyobb mennyiség azért is kedvező számukra, mert a több fogyasztó együttesen kisebb fogyasztási ingadozást mutat ki, kisebb kockázatot jelent a szolgáltatónak, mint ha külön-külön szerződnek - ezért szintén kedvezményre hajlandók.

Az Alteo szerint az elmúlt időszakban egyre több kis cég váltott szolgáltatót, idén pedig 10-15 ezerre tehető a váltást tervező cégek száma. Ennek oka, hogy a verseny mérsékelte az árszínvonalat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!