Budai Gyula - miután hivatala elkészítette a Malév privatizációjával és visszaállamosításával kapcsolatos vizsgálatának összefoglaló jelentését - szerdán az MTI-nek azt nyilatkozta: a légitársaság jelenlegi tulajdonosi szerkezetét nézve - 95 százalék az államé, 5 százalék pedig egy orosz banké - megállapítható, hogy nem lesz olyan befektető, amely megvásárolná a Malévot, mégpedig a kisebbségi tulajdonos miatt.
Az állam pedig már egy fillér támogatást sem adhat a vállalatnak - mondta, majd ezzel kapcsolatban emlékeztetett az Európai Bizottság január eleji határozatára, amelyben a testület felszólította Magyarországot a Malévnak 2007 és 2010 között nyújtott, az EU-s szabályokkal "összeegyeztethetetlen" - 70-100 milliárd forint közötti - állami támogatás visszafizettetésére.
A kormánybiztos szerint mindebből az következik, hogy a Malév nem fog tudni forráshoz jutni, és rövid időn belül működésképtelenné válhat. Úgy véli, a légitársaság 2007-es privatizációja mindezt előrevetítette, "a felelősség pedig egyértelműen az előző, szocialista kormányzatot terheli".
Budai Gyula január elején öt feljelentést tett a Malév eladásának és visszavásárlásának ügyével összefüggésben ismeretlen tettes ellen a Központi Nyomozó Főügyészségen. Ezek között van a légitársaság privatizációja, viszontgarancia-szerződése, a Malév Vagyonkezelő Kft. ügye, a Malév visszaállamosítása és a Malév Ground Holding Zrt. catering szerződése.
Az [origo] korábban azt írta, hogy a turizmus érdekei mellett a Liszt Ferenc repülőtér üzemeltetőjével kötött privatizációs szerződés egy pontja is arra sarkallhatja a kormányt, hogy egy másik budapesti központú légitársaságot hozzon létre.