Lázár János, a törvény beterjesztője és Sánta János, a Continental Dohányipari Zrt. vezetője együttműködött a trafiktörvényként ismert jogszabálytervezet kialakításában, amelynek célja a hazai dohányipar, pontosabban a sátoraljaújhelyi cég helyzetbe hozása - írta a Népszabadság.
Február 19-én szavazott a parlament a fiatalkorúak dohányzásának visszaszorítását és a dohány-kiskereskedelem átalakítását célzó törvényjavaslat zárószavazás előtti módosítóiról. A Lázár János által beterjesztett törvényjavaslatot még nem fogadta el a parlament. A Fidesz arra hivatkozott, hogy a javaslatot még egyeztetik Brüsszellel.
A Népszabadság ugyanakkor úgy tudja, hogy a javaslatot már az előtt elküldte a kormány az Európai Bizottságnak, hogy szavaztak volna a módosítókról. A február 16-án elküldött szöveg azonban már tartalmazta azokat a módosításokat, amiket három nappal később épített bele a parlament.
A lap azt is írta, hogy a Brüsszelbe küldött dokumentumot egy Sánta János nevű felhasználó gépén hozták létre. A Continental Zrt. vezetője, aki a Dohányipari Befektetők Magyarországi Szövetségének (DBMSZ) elnöke is, a lap megkeresésére elismerte, hogy részt vett a kidolgozásban, de azt mondta, nem ő írta a teljes törvényszöveget. Azt elismerte, hogy időről időre kapott szövegrészleteket egyeztetésre. A Népszabadság cikkéből nem derült ki egyértelműen, hogy hogyan kerülhetett Brüsszelbe egy olyan dokumentum, amelyet Sánta János gépén készítettek.
A törvényhozók és a DBMSZ legkisebb, de hazai központú tagjának együttműködése több szálon kapcsolódik. A lap azt írta, hogy a Continental elosztóközpontja Hódmezővásárhelyen van, ahol Lázár a polgármester, aki a cég 15. születésnapjára küldött videoüzenetben a kormány támogatásáról biztosította a céget. Dancsó József fideszes képviselő pedig a részvénytársaság felügyelőbizottságának tagja is egyben.