A kávén keres jól a Tchibo

Vágólapra másolva!
A német cégnek hét boltja is van, de a profit döntő többsége a kávé-nagykereskedelemből jön. A tavalyi auditált adatok várhatóan áprilisban jönneki ki, de a vállalat 2010-ben 9,4 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 7,7 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest.
Vágólapra másolva!

A korábbi évekhez hasonlóan tavaly is növelte néhány százalékkal árbevételét a Tchibo Budapest Kft. - mondta a Tchibo Budapest Kft. ügyvezető igazgatója szerdán az MTI-nek. Andrzej Jackiewicz hozzátette: a cég múlt évi auditált adatai várhatóan áprilisban lesznek hozzáférhetők. Emlékeztetett: a Tchibo Budapest Kft. a gazdasági válság és a nehéz piaci körülmények között is folyamatosan és dinamikusan fejlődik. A vállalat 2010-ben 9,4 milliárd forintos árbevételt ért el, ami 7,7 százalékos növekedést jelentett az előző évhez képest.

Az idén a cég árbevétel-növekedése előreláthatólag meghaladja majd a múlt évit - a stagnáló piac ellenére is -, azaz 10 százalék felett lesz, mivel a társaság elindította saját webáruházát március közepén.

A Magyarországon két évtizede jelen lévő cég piacvezető a magyar pörkölt kávé piacon. A vállalat ebben a szegmensben a magyar piac 30 százalékát birtokolja. Ez adja a cég árbevételének döntő - de az ügyvezető által tovább nem pontosított - hányadát.

Emellett a vállalatnak van még hét kiskereskedelmi boltja is, és a most megnyílt webáruház is növeli az árbevételt. A magyarországi webáruház kialakítására a cég több százezer eurót költött. Termelést a Tchibo nem tervez Magyarországra hozni, mivel az megoldott a német családi vállalkozás német, lengyel és orosz gyáraiban - mondta az ügyvezető igazgató.

A cég által közzétett adtatok szerint a Tchibo GmbH 2010-ben realizált teljes árbevétele mintegy 3,4 milliárd euróra rúgott, foglalkoztatottjainak száma pedig közel 11 000 fő volt.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!