Ha az idén sem lesz állami buszvásárlás, a gyártás teljes leállítására kényszerülhet a győri Kravtex, amely eddig 900 járművet szállított le a Volán-vállalatoknak - írta csütörtöki számában a Világgazdaság. A legnagyobb még működő, hazai piacra dolgozó buszgyártó, a Kravtex telephelyén 105 elkészült jármű áll, harminc pedig még gyártásban van.
A cég az újabb modellek fejlesztését az idén is folytatja, hogy ha beindul az állami buszvásárlás, minden igényt ki tudjanak elégíteni. Egy alapkivitelű városi szólóbusz legalább 52, egy csuklós legalább 73 millió forintba kerül, mivel a városi buszoknál alapkövetelmény az alacsony padló és a rozsdamentes váz - írja a Világgazdaság. Az ezt nem igénylő Volán-társaságok viszont akár 42 millióért is hozzájuthatnak egy egyszerű kivitelű szólóbuszhoz.
Krankovics István tulajdonos-cégvezető ugyanakkor nem tudja, mi lesz, amikor az utolsó buszok is elkészülnek, de reméli, megoldódik a helyzet. Korábban azt várta, kormánydöntés születik a nemzeti közlekedési holding létrejöttéről, és végre megszületik a hazai buszállomány frissítését szolgáló közbeszerzési pályázat.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azonban már nem egy önálló nemzeti közlekedési holdingban, hanem az MNV Zrt. keretein belül egységes vagyonkezelési koncepció mellett működő MÁV-társaságokban, és a Volán-társaságok átalakításában gondolkodik.
Az pedig valószínűleg a pályázat kiírásának további késlekedését okozza, hogy a Volán-társaságok száma még az idén 6-8-ra csökken a jelenlegi 24-ről - teszi hozzá a Világgazdaság. Tavaly a Volán-társaságok mindössze 99 új buszt kaptak, ebből 68 volt a Kravtex gyártmánya, ugyanakkor a 24 Volán-vállalatnál közel 900 Kravtex-busz közlekedik.