Újabb topmenedzsert igazolt le a Yahoo a Google-től, a keresőóriás hirdetési platformokért és szolgáltatásokért felelős vezetője, Henrique de Castro legkésőbb január 22-én ül át a Yahoo operatív igazgatói székébe. Ezzel rövid időn belül ő a második "googler" a Yahoo vezetésében, hiszen a júliusban kinevezett vezérigazgató, Marissa Mayer korábban a webes keresésekért felelős topvezető volt a Google-nél. Érdekes apróság, hogy július óta született egy gyermeke is, azaz a megbízatást már várandósan fogadta el.
Az igazgatót személyesen Marissa Mayer vezérigazgatója győzte meg a váltásról, meg persze az igen vaskos juttatások. De Castro az elkövetkező négy évben összesen mintegy 56 millió dollár értékű részvényopciót kaphat, és amint megkezdi a munkát, rögtön egymillió dollár készpénzt is (de Castro feltehetően tíz millió dolláros nagyságrendű részvényjuttatástól esik el a Google-nél azzal, hogy elhagyja a céget). Az éves alapfizetése 600 ezer dollár lesz a Yahoonál.
Mayer és de Castro érkezése egyértelműen új stratégiai irányt és a talpra állás lehetőségét villantja fel a Yahoo befektetői előtt, de a kihívás hatalmas. A Yahoo az elmúlt években egyre gyorsuló ütemben veszítette el a részesedését a keresési piacon, a ComScore becslései szerint a harmadik negyedévben 10 százalékos volt a forgalom zsugorodása (a keresés technológiai hátterét évek óta a Microsoft keresője, a Bing adja).
A Google-től érkezett vezetőknek meglehetősen mély változásokat kell elindítani a cégnél az elmúlt évek zavaros stratégiája után. Carol Bartz, a korábbi vezérigazgató nem tudott világos stratégiát kitűzni, a Yahoo évek óta erős kihívásokkal küzd a saját küldetése megfogalmazása terén is.
A Yahoo tegnap 0,5 százalékos emelkedéssel reagált a zárás utáni kereskedésben de Castro leigazolásának hírére, dacára az új igazgatóval kapcsolatos súlyos költségeknek. Az árfolyam egyébként ugyanott mozog, mint Mayer júliusi érkezésekor, 2011 szeptembere óta egy szűk, 10-12 százalékos sávban mozog.
Yahoo (Nasdaq)