A Hewlett-Packard hat éves uralmát törte meg a kínai Lenovo az idei harmadik negyedévben a PC eladások tekintetében. A Lenovo az összes eladott személyi számítógép 15,7 százalékát adta el az elmúlt három hónap során, míg a HP piaci részesedése csak 15,5 százalék volt, áll a Gartner piackutató cég tegnap közzétett elemzésében. A statisztika magában foglalja az asztali gépeket és a laptopokat is.
A HP egy stratégiaváltás keretében egyszer már megvált volna PC üzletágától, azonban Meg Whitman, a HP vezérigazgatója a tervet végül elvetette. Eközben a Lenovo, aki hét évvel ezelőtt megvásárolta az IBM PC részlegét, a fejlődő piacokon tovább tudott terjeszkedni, aminek eredményeként most először felülmúlta legnagyobb versenytársát.
Összességében 8,3 százalékkal 87,5 millió darab eladott személyi számítógépre esett vissza az eladott eszközök száma a tavalyi év azonos időszakához képest. Az üzletágat rosszul érinti az általános gazdasági lassulás mellett a mobileszközök (okostelefonok és tabletek) fokozatos térnyerése is.
A Hewlett-Packard árfolyama 1,3 százalékot esett a tegnapi kereskedés során, amivel idei mélypontjára esett a részvény, ezzel 45 százalékra növelve az év során felhalmozott értékvesztés mértékét.
Hewlett-Packard (NYSE)