10 százalékot esett zárás után, de a nap végére 1 százalékos mínuszig tornászta fel magát az Amazon a tegnapi gyorsjelentés után. A cég a várt 13,92 milliárd dollár helyett csupán 13,81 milliárd dolláros árbevétel mellet 60 centes egy részvényre jutó veszteséget könyvelt el, egy jelentős, részvényenként 37 centes egyszeri tétel miatt. Az enélkül számított 23 centes veszteség is jóval gyengébb, mint a 9 centes veszteségről szóló elemzői konszenzus.
Továbbra is alacsonyak a marginok
Az Amazon szokás szerint ezúttal sem adott részletes adatokat a saját ekönyvolvasói és tabletjei értékesítésére, de azt a menedzsment kommentárok alapján is lehet sejteni, hogy rendkívül alacsony profitmarginnal értékesíti az Amazon a tableteket, hogy piaci részesedést szerezzen. A működési költségek közel 30 százalékkal emelkedtek, ami arra utal, hogy az árbevétel növekedését továbbra agresszív terjeszkedéssel, fejlesztésekkel igyekszik támogatni a társaság.
A jelentős egyszeri negatív tétel a LivingSocialban meglévő részesedéséhez köthető, a cég által elszenvedett veszteségek miatt volt kénytelen az Amazon is leírni a saját részesedése egy részét. A LivingSocial a Groupon közvetlen versenytársaként online kuponokat értékesít a felhasználóknak, a szegmens második legnagyobb cége az Egyesült Államokban. Ez a fajta közösségi vásárlás nagyon gyors felfutást mutatott az elmúlt években világszerte, a Groupon tőzsdei vergődése viszont világosan rámutatott, hogy nehéz hosszú távon is fenntartható üzleti modellt építeni ezen a piacon. Az Amazon 2010 végén vásárolt be a cégbe 175 millió dollárért, amit tovább növelt 2011-ben, amikor több befektetővel együtt további 400 millió dollár tőkét nyújtottak a LivingSocialnak.
Gyengébbek a kilátások
A társaság ráadásul valamelyest csökkentette a negyedik negyedéves árbevételre vonatkozó prognózisát is,a korábbi a 22,82 milliárd dollár helyett 20,25-22,75 milliárd dolláros árbevételre számít. A negyedévre a menedzsment 490 millió dolláros veszteség és 310 millió dolláros nyereség közötti üzemi eredményt vár.
A negyedik negyedéves teljesítmény az Amazon számára kulcsfontosságú, hiszen egész éves forgalmának és így profitjának is tetemes része a karácsonyi bevásárlási szezonra koncentrálódik, így a részvény megítélésében is rendkívül lényeges, hogy hogyan teljesíthet az előttünk álló negyedévben.
Amazon (Nasdaq)