Az illinoisi Oak Brookban székelő vállalat tájékoztatása szerint világszinten 1,8 százalékkal csökkentek a McDonald's éttermek eladásai - írja a New York Times az AP alapján. Európában és Amerikában 2,2 százalékkal, a Közel-Keleten és Afrikában pedig 2,4 százalékkal csökkent a fogyasztás. Legutóbb ilyenre 2003-ban volt példa.
A McDonald's eladásai az utóbbi időkben vélhetően azért csökkentek, mert az étteremláncnak egyre komolyabb versenyben kell helytállnia az amúgy gyengélkedő gazdaságban. A McDonald's vezérigazgatója, Don Thomson is a piaci környezettel magyarázta a visszaesést.
A cég legkomolyabb versenytársai ugyanis, a Burger King és a Wendy's az utóbbi időkben jelentős megújuláson mentek keresztül. Felújították éttermeiket, reklámkampányokat indítottak és új ételeket mutattak be. Az amerikai piacon ráadásul az olyan új étteremláncokat is kirpóbálják az emberek, amelyek drágább, de jobb minőségű ételeket kínálnak. A McDonald's jelezte, hogy ők is folytatják a árak, az ételek és az éttermek újratervezését és igyekeznek mindenhol jobban fókuszálni a helyi sajátosságokra. A hír hatására a McDonald's részvényei 61 centet estek, így most 86,23 dolláron cserélnek gazdát.