A Tesco is stratégiai partner lett

Vágólapra másolva!
A Tesco a tizedik cég, akivel stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a kormány. A megállapodástól azt remélik, hogy erősödik a szakképzés és több hazai beszállító lesz.
Vágólapra másolva!

Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá a kormány kedden Budapesten a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt.-vel. A megállapodást a kabinet részéről Cséfalvay Zoltán, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) államtitkára, a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. részéről Gerard Gray vezérigazgató írta alá. Cséfalvay Zoltán elmondta, hogy a megállapodás két fő pont köré szerveződik, így a szakképzés erősítését és a beszállítók számának növelését tűzi ki célul - mindkettő egyaránt érdeke a kormánynak és a Tesónak.

Az NGM államtitkára elmondta azt is, hogy a magyar kormány immár tizedszer köt stratégiai partnerségi megállapodást olyan globális nagyvállalattal, amely elkötelezett abban, hogy hosszú távra tervezzen Magyarországon, és abban, hogy segítsék a magyar gazdaság fejlődését. Ezek a vállalatok tevékenységükkel nagy mértékben hozzájárulnak a bruttó hazai termék (GDP) és az export növeléséhez, támaszkodnak a magyar beszállítókra és aktívan részt vesznek a szakképzésben, nagy hangsúlyt fektetnek a kutatásra, a fejlesztésre, az innovációra - hangsúlyozta Cséfalvay Zoltán.

A Tesco magyarországi jelenléte kapcsán kiemelte: az elmúlt években a magyarországi kiskereskedelmi beruházások közel 30 százalékát a Tesco hajtotta végre, emellett jelenleg a legnagyobb magyarországi magánfoglalkoztató, a munkavállalóknak folyamatos képzést biztosít, és beszállítói köre is folyamatosan bővül, 1500 beszállítójából mintegy 1300 magyarországi vállalat.

Cséfalvay Zoltán a kedden aláírt megállapodás kapcsán hangsúlyozta, hogy mivel Magyarország kis, nyitott gazdaság, ezért az ország és a vállalatok számára kulcskérdés, hogy minél erősebben, minél magasabb hozzáadott értékű termékekkel kapcsolódjon a globális értékláncokhoz. A Tesco eddig is törekedett arra, hogy beszállítói fórumokkal segítse elő a hazai kis- és közepes vállalkozások (kkv-k) részvételét, új kezdeményezésükkel, a beszállítói akadémiával pedig nemcsak a helyi, jó minőségű termékeket gyártó kkv-kat, hanem az országos beszállítókat is meg szeretnék találni.

Az NGM államtitkára szerint a megállapodás jelzi azt is, hogy a kormány elvégezte "házi feladatát", hogy Magyarországon mára lezárult a fiskális konszolidáció, a hiány tartósan a GDP 3 százaléka alatt van, az államadósság csökkenő pályára került, a foglalkoztatás pedig folyamatosan nő. Az ország ennek eredményeképpen olyan növekedési pályára léphet, amely nem az adósságból táplálkozik, hanem amelynek fedezete a teljesítmény; ezt szolgálja az adórendszer átalakítása is - emelte ki Cséfalvay Zoltán.

Gerard Gray ünnepi beszédében elmondta, hogy a Tesco 1994-ben lépett a magyar piacra, és az azóta eltelt időben folyamatosan beruházott, áruházakat nyitott, partnerséget épített a kis- és közepes vállalkozásokkal, és munkahelyeket teremtett. Kiemelte, hogy a Tesco jelenleg a legnagyobb magánszektorbeli munkáltató Magyarországon, egyben az egyik legnagyobb adófizető, és hetente mintegy 3,6 millió vásárlót szolgál ki. Ezek az adatok is kifejezik, hogy a Tesco a magyar nemzet támogatója - mondta Gerard Gray.

A vezérigazgató elmondta, hogy a kedden aláírt megállapodás jelzi, hogy a Tescot mint Magyarország partnerét, és mint a magyar gazdaság egyik fogaskerekét ismeri el a kormány. A vezérigazgató kifejtette, hogy a megállapodás a folytatás szándékát is jelenti; a cég szeretné támogatni a kormányt a növekedés építésében, és a vásárlói bizalom növelésében a válság ellenére is.

Gerard Grey hangsúlyozta, hogy a Tesco szeretne hozzájárulni a pozitív külkereskedelmi mérleghez, és a társadalmi felelősségvállaláson keresztül szeretné segíteni az embereket. Úgy vélekedett, hogy a most kötött megállapodásnak kézzelfogható eredményei is lesznek, így az áruházakban és a beszállítóknál új munkahelyek keletkeznek.

A Tesco a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú élelmiszer-kereskedelmi lánc a piackutatók szerint. A Nielsen becslése alapján a Tesco forgalma 705,2 milliárd forint volt tavaly. A Tescónak 2011-ben összesen 212 üzlete működött Magyarországon.

A kormány múlt szerdai ülésén döntött arról, hogy újabb magyarországi nagybefektetőkkel köt stratégiai megállapodást: összesen 40 ilyen kétoldalú egyezmény aláírását tervezik. A kabinet eddig a Coca-Colával, a Richter Gedeon Nyrt.-vel, az Alcoa-Köfém Kft.-vel, a Daimler AG-vel, a Magyar Suzuki Zrt.-vel, valamint a Hankook Tire Kft.-vel és a Microsoft Magyarország Kft.-vel, a GE Hungary Kft.-vel és a Stadler Trains Magyarország Vasúti Szolgáltató Kft.-vel kötött stratégiai megállapodást.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!