Jövőre több nagyágyú lép be a magyar online kereskedelmi piacra. Az internetes könyvkereskedésből globális online áruházzá gyarapodó amerikai Amazon.com mellett a Tesco is megnyitja virtuális áruházát, ráadásul a Media Markt is hasonló lépést tervez - írja a szerdai Napi Gazdaság. A lapnak sem a MediaMarkt, sem a Tesco nem adott információt az online áruház elindításáról.
A Tesco az [origo] megkeresésére szerda reggel közölte: jövő februárban, az üzleti év lezárása után, de még 2013 első felében megnyílhat a virtuális bolt. A Media Markt is megerősítette, hogy jövőre startol az online áruház.
Jelentős bővülés
A hagyományos kiskereskedelemmel ellentétben az online szektor látványosan bővül: az idén várható 16 százalékos növekedés után a piackutatók jövőre is hasonlóra számítanak, ám egyelőre senki sem számolt az említett cégek piacra lépésével. Tavaly a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 2 százalékát adta az online szektor, ami 160 milliárdos forgalmat jelentett. A vásárlók legnagyobb része tartós fogyasztási, például műszaki cikkek árának összevetéséhez használja az internetet.
Palocsy Géza, az Árukereső.hu operatív vezetője a lapnak azt mondta: az új szereplők megjelenése miatt várhatóan javulni fog a szolgáltatás színvonala, ez pedig a piac tisztulását eredményezheti. A nagy és ismert márkák megjelenése további széles vásárlói réteget terelhet az online kereskedelem felé, ami hatalmas előnyt jelent minden piaci szereplőnek - tette hozá a szakember.