A Microsoft Windows operációs rendszerét futtató táblagépet dobna piacra a HTC - írja a Bloomberg névtelen forrásokra hivatkozva. A tajvani okostelefon-gyártó két változaton is dolgozik, az egyik a táblagépek mezőnyében szokatlanul nagynak számító 12, a másik pedig 2012 terméktrendjei alapján a legkeresettebb 7 colos kijelzővel bír majd. A megjelenés időpontjáról nem tudni sokat, 2013-ra ígéri a gyártó a készülékek piacra dobását.
A hír azért érdekes, mert a Microsoft szigorúan korlátozta azoknak a gyártóknak a körét, amelyek az első Windows 8-as táblagépeket piacra dobhatták, minden támogatott chipgyártó választhatott magának két hardvergyártó partnert, amelyekkel együttműködve a karácsonyi bevásárlási hajrára kellett volna piacra dobni a termékeket.
Az új készülékek jelentős része viszont kínos késéseket szenvedett el, a Microsoft saját táblagépét, a Surface-t leszámítva elmarad a nagy tabletdömping, amivel a piacra szerette volna dobni a Windows új, táblagépekre is optimalizált verzióját a szoftvercég. Talán ennek is betudható, hogy már most, a karácsonyi bevásárlási szezon hajrájában hallani az újabb gyártók újabb termékeiről. A Microsoft saját táblagépével ráadásul közvetlen versenyt generált ezeknek a gyártóknak, amelyek közül emiatt többen szándékosan halasztották az új termékük megjelenését.
Nagyot nőhet a Windows
A tabletek talán a legforróbb szeletet adják a fogyasztói elektronikai termékek piacán, a piac méretére vonatkozó előrejelzések pedig folyamatosan nőnek. Az IDC várakozásai szerint a 2011-es 72 millió darabról 2012-re 122 millióra nőtt az eladott táblagépek száma, és ugyanez a piac 2016-ban már közel 283 millió darabot jelent majd, azaz 2012 és 2016 között éves átlagban 23 százalékkal növekszik majd a szegmens.
A Microsoft részesedése ugyanakkor egyelőre szinte elhanyagolható, a piac túlnyomó részét az Apple viszi az iPaddel, míg a fennmaradó kisebb szelet javarészben a Google Android rendszerére épülő termékek viszik. Az IDC előrejelzései alapján ugyanakkor a Microsoft érdemben növelheti részesedését az előttünk álló években, 2016-ra már mintegy 10 százalékos szeletet jósol a piackutató cég. Ez alacsony szintről ugyan, de kirobbanó növekedést jelentene a Windows-t futtató tabletek számára.
Érdemes persze hozzátenni, hogy a sok évvel előre tekintő piaci jóslatok rendkívül bizonytalanok, 2006-ban valószínűleg egyetlen hasonló jóslatban sem szerepelt volna az Apple okostelefon-piaci részesedése, sőt, 2009-ben például fel sem merült volna, hogy a táblagépek piacára hasonló előrejelzést egyáltalán érdemes készíteni (azt meg pláne nem tudta volna senki, hogy milyen szereplők részesedéseit kellene figyelni).