7 százalékkal, 613 millió fontra emelkedett a legnagyobb brit luxusipari cég, a Burberry árbevétele a társaság az október-decemberi időszakban. Ezzel sikerült túlszárnyalnia a Bloomberg által megkérdezett elemzők 601,4 millió fontos konszenzusát.
Az üzletágak közül továbbra is a kiskereskedelem dominál 464 millió fontos bevétellel, ami az egy évvel korábbi értékesítési adatot 11 százalékkal múlja felül. Ezzel sikerült kiküszöbölnie a nagykereskedelemi divízió gyengélkedését, amely 5 százalékkal zsugorodott, a menedzsment az elkövetkezendő negyedévre sem túl optimista, mintegy 5 százalék körüli visszaesésre számítanak.
A régiók közül továbbra is Ázsia/Óceánia vezető szerepe figyelhető meg, az összbevétel negyede innen származik. Elsősorban Kína, Hongkong és más fejlődő piaci országok húzzák az értékesítést kétszámjegyű növekedés mellett, míg Európa és Amerika csupán egyszámjegyű bővülést tud felmutatni.
A befektetők rendkívül pozitívan fogadták a luxuscég bejelentését, a Burberry árfolyama 7 százalékos pluszban is járt már a délelőtti kereskedés során. Egyelőre 4,1 százalékos emelkedésben található, mellyel a meghatározó európai vállalatokat tartalmazó Stoxx Europe 600 index legjobban teljesítő komponensének számít.
Burberry (London Stock Exchange)