A héten két kínai vállalattal is szponzori megállapodást írt alá az angol Manchester United. A futballklub egyaránt 3 éves szerződést kötött a második legnagyobb kínai hitelintézettel, a China Construction Bankkal és a leggazdagabb kínai többségi tulajdonába tartozó Hangzhou Wahaha Group társasággal.
A United az ügylet révén a CCB mintegy 102 milliós ügyfélállományához kerülhet közelebb, miután a bank kizárólagos jogot szerzett, hogy a Manchester United brand alatt bocsásson ki ügyfeleinek hitelkártyát. A Wahaha-val sem nyert kevesebbet a sztárcsapat, hiszen közkedvelt üdítőitalgyártónak számít Kínában, ásványvizeivel, gyümölcsleveivel és teáival.
659 millió fős szurkolótáborával a világ legnépszerűbb csapatának számít a Manchester United a Kantar Media szerint. A fanatikusok több mint fele Ázsiában él, közülük is Kína emelkedik ki 108 millió szurkolójával. Mindezt látva nem csoda, hogy a Manchester számára sok babér teremhet még a világ legnépesebb országában. Az elmúlt években a klub üzletágai közül a legnagyobb növekedést a kereskedelmi értékesítések mutatták fel, ennek fenntartásához pedig jó alapot biztosíthat a két új ügylet is.
A befektetők pozitívan értékelték az angol rekordbajnok kínai terjeszkedését. A Manchester United árfolyama soha nem látott, 15,5 dollár fölé emelkedett a New York-i parketten, ahol augusztusban 10-én debütált. Persze a csapat pályán mutatott teljesítményére sem lehet panasz, hiszen huszonkét forduló elteltével vezeti az angol bajnokságot a 19-szeres rekordbajnok.
Manchester United (NYSE)