A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. (TESCO) akciós kampányának vizsgálata során megállapította, hogy a cég a meghirdetett akció során megtévesztő tájékoztatásokat tett közzé a termékek elérésére és a kedvezmények mértékére vonatkozóan. A jogsértés elkövetéséért a vállalkozásra húszmilliós bírságot szabott ki a GVH.
A GVH eljárásában a TESCO 2011 augusztusában meghirdetett "Őszi kiárusítás" elnevezésű akciójával kapcsolatban megjelent tájékoztatásait vizsgálta, ahol 23 kerti gépet értékesített először 50, majd 70%-os kedvezménnyel. Az akciós újságokban és a polccímkéken csak a kedvezményes árakat és a kedvezmény mértékét tüntették fel, így a fogyasztóknak nem volt lehetőségük tájékozódni a termék eredeti áráról. A vállalkozás továbbá úgy hirdette meg 2011. szeptember 23-tól és 2011. szeptember 30-tól érvényes hirdetési újságjában a kerti gépeket - mint kiemelten nagy kedvezménnyel megvásárolható termékeket -, hogy csak erősen korlátozott számban és áruházanként ebből adódóan jelentősen eltérő készlettel álltak a termékek a fogyasztók rendelkezésére. Az akcióba bevont áruházak közel negyedében egyáltalán nem volt a kerti gépekből - írja a GVH a közleményében.
A Versenyhivatal megállapította, hogy a TESCO az "Őszi kiárusítás" akciója kapcsán egyes termékek esetében valótlanul ígért 50, illetve 70%-os árkedvezményt, valamint a rendelkezésre álló készlet nem volt arányban a széleskörű népszerűsítéssel elért megnövekedett fogyasztói kereslettel.
A TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt. fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért húszmillió forintos bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást a GVH, és a bírság összegének megállapításakor súlyosító körülményként vette figyelembe, hogy a vállalkozás korábban is követett el jogsértést, valamint, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el.