Nemcsak meghosszabbították a dohánybolt-koncessziós pályázat leadási határidejét, hanem kizárták a tenderből azokat a boltokat, amelyek bevásárlóközpontokban nyílnának - írja a Napi Gazdaság pénteken. A szabályok szerint a boltoknak az utcára kell nyílniuk.
A módosításokat február 5-én tették közzé a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. weboldalán, a koncessziós pályázatok benyújtására kiírt határidő február 22-ig való meghosszabbítása mellett.
A Nemzeti Dohányboltok Szövetsége álláspontja szerint egyrészt feleslegesen szűkítik tovább a jelentkezők számát, másrészt a kültéri bejárat nagyban veszélyezteti a dohányboltok biztonságát, hiszen azok az üzletközpontok, amelyek ezzel a kiegészítéssel kiesnek az elárusítóhelyek közül, biztonságosabb feltételeket nyújtanak egy dohánybolt számára, mint egy egyedül álló üzlet.
Amellett hogy a kültéri bejárat csökkenti a dohányboltok, illetve alkalmazottaik biztonságát, drasztikusabban próbál beavatkozni az egyébként is kényszerűen átalakuló vásárlói szokásokba. Az ilyen üzletközpontok, piacok tipikusan a nagyobb volumenű bevásárlások színhelyei, ha pedig ezeken a helyeken nem lesz elérhető semmilyen dohánytermék a fogyasztók számára, azzal a termékekhez való hozzájutás, egyben a jövedékiadó-bevétel kerül veszélybe - a feketepiacok térhódításáról nem is beszélve - írja a Napi Gazdaság.
A felvetésre a Nmezeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. kommunikációs vezetője pénteken délután azzal reagált, hogy plázákban, bevásárlóközpontokban is lehet trafikot nyitni, ha az kültérről, korlátozás nélkül, ünnepnapokon is megközelíthető.