Korábbi Synergon partner nyerte az e-útdíj tendert
A Népszabadság értesülései szerint az i-Cell Kft. és szövetségesei építhetik ki az elektronikus útdíjfizetési rendszert, miután a hazai kisvállalkozás sikerrel zárt a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. tenderén. A felek állítólag már a szerződést is megkötötték, a beruházás összege azonban nem tudni, hogy mennyi lesz.
A döntésnek köszönhetően elképzelhető, hogy a Synergon is részt vesz a projekt megvalósításában, ugyanis korábban a kínai China International Corporation mellett az i-Cell partnere volt az előző, Állami Autópálya Kezelő által meghirdetett tenderen - írja a NapiOnline.
A Synergon még tavaly októberben jelentette be, hogy stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kínai China Internetional Telecommunication Construction Corporationnel, melynek részét képezte az elektronikus útdíjrendszer megvalósítása. Ebben a felállásban a CITCC volt a fővállalkozó, míg a Synergon leánya, a Synergon Integrátor Kft. 10 százalék feletti részesedéssel rendelkezett a projektben. A harmadik fél pedig az i-Cell Kft. volt 10 százalék alatti részvétellel.
A Synergon részéről nem kívánták kommentálni a korábbi partnercég terveit, míg az i-Cell részéről egyelőre nem érkezett reakció a napilap megkeresésére. A győztesnek azonban szüksége lehet partnerekre, hiszen sajtóértesülések szerint 2011-ben még csak 21 főt foglalkoztatott.
A Synergon részvényei esetében nem látható komoly árfolyam reakció a hírekre. ma még csak egyetlen kötés született a papírban, minimális volumen mellett.
A Synergon árfolyama
Mi történt korábban?
Az ÁAK korábbi e-útdíj tenderét még a Getronics Magyarország nyerte 34,89 milliárd forintos ajánlatával, amely egyaránt alacsonyabb volt, mint Kapsch 68,1, a T-Systems 53,4, illetve a China International Corp. konzorciumának 47,3 milliárd forintos ajánlata. A győztes azonban a megszabott határidőig nem tudta aláírni a szerződést, sőt, a haladékot követően szokatlan piaci nyomásgyakorlásra hivatkozva visszalépett a projekt megvalósításától. Ezt követően az állam saját kezébe vette át az irányítást, Orbán Viktor a visszalépést követően kijelentette, hogy két lépést mérlegelnek a kialakult helyzetben: mégpedig egy új pályázat kiírását, illetve, hogy az állam saját hatáskörében valósítaná meg a projektet.
A rendszernek az eredeti tervek szerint július 1-jén kellett volna üzembe állnia, erre az időpontra azonban vélhetően teljes egészében nem fog elkészülni, csak 2014 elejére. Addig átmeneti megoldásként a matricás rendszert papíralapú nyilvántartással egészíthetik ki.