A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az Energiaspirált hirdető két cég ellen.
Az Energiaspirált több tévében is hirdette két cég, reklámspotokban, vásárlási műsorokban népszerűsítették a terméket. A reklám szerint az eszköz a víz rezgésszámát növelve fejti ki jótékony hatását, minden ember, kortól függetlenül használhatja, és még ajándékként is kiváló, és mellékhatása sincs. Azt a látszatot keltették a hirdetések, hogy majdnem minden emberi bajra, betegségre jó az Energiaspirál. Ha fáj valamilyen testrész, vagy szervi problémája van valakinek, akkor is használ az eszköz. A terméknek betegségmegelőző hatást is tulajdonítottak a hirdetésekben.
A GVH közleményében kiemeli, hogy az olyan ember, akinél valamilyen működési zavar, rendellenesség áll fenn a szervezetében, sérülékenyebb, egészségi állapotánál fogva kiszolgáltatottabb helyzetben van a vállalkozások tájékoztatásaival, reklámjaival szemben.
A GVH kérte a két vállalkozást, hogy igazolja a terméknek tulajdonított gyógyító hatást, azonban azok nem tudták minden kétséget kizáróan igazolni a hirdetésben szereplő állítások valódiságát. A vállalkozások állításaik igazolására természetgyógyászok véleményét, illetve fogyasztói tapasztalatokat mutattak be, azonban a GVH gyakorlata alapján nem tekinthetők tudományos bizonyítéknak a pozitív terméktapasztalatok, a betegektől, szakmai felhasználóktól származó vélemények. A GVH megítélése szerint a vállalkozások által benyújtott bizonyítékok nem feleltek meg a tudományos ismeretekkel, megalapozottsággal szembeni elvárásoknak, így egyik cég sem tudta bizonyítani, hogy az Energiaspirállal ténylegesen elérhetőek-e a tájékoztatásokban kiemelt egészségügyi hatások.
A versenyhivatal ezért a Multi Webshop Kft.-t közel 11 millió, a Csapó Invest Egészségjavító Termékgyártó és Forgalmazó Kft.-t egymillió forintra bírságolta.