Robban a táblagépek piaca

Vágólapra másolva!
Több mint kétszer annyi, 49,2 millió darab táblagépet adtak el a világon az idei első negyedévben, mint egy évvel korábban. Idén már az első három hónap során több készüléket értékesítettek, mint 2012 első félévében összesen, ami jól szemlélteti a táblagépek elterjedésének gyorsaságát. Habár az Apple még továbbra is piacvezető, részesedése egyre csökken, egy év alatt közel 20 százalékot veszített a cég. A Samsung ebben a szegmensben is a legnagyobb vetélytársa az Apple-nek, de a jövőben a szárnyait most bontogató Microsoft is komoly borsot törhet a nagyok orra alá.
Vágólapra másolva!

Veszik a táblagépeket, csökken az Apple előnye

A világszintű tablet-eladások több, mint 142 százalékkal emelkedtek 2013 első negyedévében, derül ki az IDC negyedéves táblagépekre vonatkozó elemzéséből. Idén az első három hónapban már több készüléket adtak el, mint 2012 első félévében összesen.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Az élen továbbra is az Apple áll 39,6 százalékos részesedéssel, bár igen komoly mértékű piacvesztést kellett elszenvednie a cégnek. A megelőző év azonos időszakában ugyanis még 58,1 százalékos szeletet hasított ki a globális tablet-tortából az iparágat forradalmasító óriás.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Az Apple-nek mindenesetre sikerült felülmúlnia az IDC előrejelzéseit az értékesített iPadek számát tekintve - mivel 19,5 millió darabot adott el a várt 18,7 millióval szemben -, és éves összevetésben is kimagasló, 65 százalékos növekedést könyvelhetett el az eladások tekintetében. Az átlagos értékesítési árak azonban a fokozód verseny és a kisebb kijelzős, olcsóbb iPad Mini sikere miatt soha nem látott alacsony szintekre esett.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Az IDC elemzői szerint az is segítette az Apple-t a jobb eredményekben, hogy most 2012 negyedik negyedévében jelent meg az új iPadje, amivel sikerült elkerülnie, hogy a fogyasztók távol maradjanak az üzletektől az első két hónapban. A korábbi időszakban ugyanis hagyományosan azért alakultak alacsonyabban az első negyedéves számok, mert január-februárban a vevők már nem vették annyira a készülékeket, ugyanis márciusra várták az újabb típus megjelenését.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Jön fel a konkurencia

A táblagépek piacán második Samsung - amely az okostelefon szegmensben már egymást követő öt negyedévben piacvezető - ebben az üzletágban is egyre komolyabb kihívást jelent az amerikai technológiai óriás számára. Ugyanis a Samsung az idei első negyedévben 8,8 millió darab készüléket értékesített az egy évvel korábbi 2,3 millió darab után, ami több mint három és félszeres növekedésnek számít.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

A harmadik helyre az Asus lépett, lekörözve az Amazont. A tajvani gyártó sikerét a komoly marketing tevékenységgel megtámogatott, a Google által fejlesztett Nexus 7 modellnek köszönheti elsősorban.

A Microsoft most először lépett be a legnagyobb 5 tablet-gyártó közé. A cég közel 900 ezer darab Surface RT és Surface Pro készüléket értékesített, aminek legnagyobb része utóbbi típushoz kapcsolódott. Ezeket a társaság februárban kezdte el forgalmazni az Egyesült Államokban és Kanadában, és a vállalat úgy nyilatkozott, hogy erősen dolgozik a régiós terjesztés bővítésén.

Az utóbbi időszakban olyan pletykák kaptak szárnyra, hogy kisebb kijelzővel rendelkező tableteket dob majd piacra a cég, ugyanis az látszik, hogy a felhasználók egyre inkább a kisebb méretű táblagépeket keresik, mondta el Ryan Reith az IDC egyik menedzsere a sajtóközleményben. Ez ugyan pozitív hír, de a Microsoftnak a legnagyobb kihívás az, hogy hatékonyan tudja elérni potenciális vásárlóit és csökkentse költségeit. Ha ezeket a kihívásokat jól kezeli a cég, akkor még nagyobb teret nyerhet majd 2013-ban és az azt követő időszakban is.

Az IDC adatai alapján 2013 első negyedévében már több Android operációs rendszerrel működő táblagépet adtak el, mint iOS-es Apple készüléket. Az androidos tabletek 17 százalékkal növelték részesedésüket, míg az Apple csaknem 20 százalékot veszített. A Windows rendszert használó gépek aránya ugyan nőtt, legfőképp a Microsoft Surface termékeinek köszönhetően, azonban még továbbra is marginális a részesedésük.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!